floare_susDespre noi

Sergiana Grup este o structură care s-a consolidat pornind de la o afacere de familie lansată la începutul anilor ’90. Companiile integrate operează preponderent în domeniile industria cărnii, creşterea animalelor şi alimentaţie publică. Prin misiunea asumată, urmărită cu tenacitate şi responsabilitate, Sergiana valorifică tradiţia zonală a măcelarilor şi a crescătorilor de animale din Ţara Bârsei şi Ţara Făgăraşului, în contextul respectării normelor europene de siguranţă alimentară. Cele două direcţii sunt definitorii pentru conceptul de calitate al mărcii Sergiana Poiana Mărului.

Abatorul de la ȘercaiaAbatorul de la Șercaia
fabrica sergiana poiana maruluiFabrica Sergiana din Poiana Mărului

Producţia se realizează în unităţi dispuse în zona rurală, pe o rază de maximum 55 de kilometri în jurul Braşovului. Impactul social al activităţii  Grupului este extrem de important atât pentru locuitori, cât şi pentru unităţile administrative din zonă. Acest dublu efect se datorează utilizării forţei de muncă locală şi statutului de principal contribuabil către primăriile din comunele respective.

calitateControlul calității la fabrica din Poiana Mărului
chetrosuSalam Chetrosu, noul produs marca Sergiana

Prima unitate de producţie a fost brutăria din Poiana Mărului. Ea a fost inaugurată în 1992 şi s-a individualizat prin faptul că propunea consumatorilor pâine de casă, cu aspect şi gust izbitor de asemănător cu pâinea produsă pe vremuri de brutăriile vestite din zonă. După 20 de ani, brutăria a fost relansată, fiind reconstruită şi reutilată. Reţetele păstrează acelaşi filon tradiţional, iar proiectul include lărgirea sortimentaţiei cu specialităţi de panificaţie.

brutariaBrutăria din Poiana Mărului
painePâine proaspătă din cuptorul brutăriei

Produsele din carne cu marca Sergiana Poiana Mărului au fost lansate în Decembrie 1994. Gustul a devenit atributul forte şi elementul distinctiv major în raport cu percepţia primilor consumatori. Aceasta a demonstrat că Sergiana a câştigat mizând pe carne de calitate şi reţete tradiţionale. Succesul a fost tradus prin necesitatea dezvoltării, iar mica fabrică a devenit nucleul acestui proces ce viza extinderea pe orizontala şi verticala a acestei industrii. Anii 2004 – 2008 au însemnat reconstruirea şi reutilarea fabricii prin investiţii de peste 7 milioane de euro.

mama-letiBunătățuri tradiționale
după rețetele Mamei Leti
mosu-tucaSpecialități din vânat
după rețetele lu’ Moșu Țucă

Din 1999 sursa de materie primă este propriul complex de creştere şi îngrăşare a porcilor, Europig. Acesta este situat în comuna Şercaia şi include ferma animală, o fabrică de nutreţuri combinate şi un abator pentru porcine şi bovine. Ferma, preluată într-o stare de degradare avansată, a traversat etape de repopulare şi reamenajare ajungând la o capacitate maximă de 70.000 de capete/an. Fiecare compartiment al complexului a suportat modernizări majore, s-au construit structuri noi, iar investiţia totală a depăşit 5 milioane de euro.

Produsele poartă din 2006 emblema “Bunătăţuri din Ardeal”, iar portofoliul Sergiana Poiana Mărului este structurat pe 10 game de produse şi include peste 170 de produse şi preparate din carne. Dintre acestea, 8 sunt mărci înregistrate în catalogul de profil din România. Încă de la început, considerând că certificatul de măiestrie pentru orice mezelar sunt delicatesele crud-uscate, Sergiana a dezvoltat acest sortiment. Ultimele game lansate: “Moşu’ Ţucă”- produse din vânat, şi “Produse Tradiţionale Poiana Mărului – preparate după reţetele Mamei Leti” – întăresc nota distinctivă, bine conturată, a produselor din portofoliul Sergiana Poiana Mărului.

Recunoaşterea Internaţională a venit în 2007, odată cu prima participare la IFFA, unul dintre cele mai mari târguri de profil din lume care se organizează, o dată la trei ani, la Frankfurt. La primele şase medalii decernate produselor Sergiana Poiana Mărului, în 2007, s-au adăugat alte nouă în 2010. Din totalul distincţiilor primite la IFFA, nu mai puţin de nouă sunt medalii de aur.

Reţeaua Comercială proprie reprezintă o altă direcţie de dezvoltare a Grupului. Aceasta însumează peste 50 de magazine, dintre care jumătate sunt localizate în judeţul Braşov, iar restul în ţară. Aceste unităţi susţin conceptul Sergiana prin denumirea Prăvălie şi aspectul specific vechilor băcănii. Reţeaua de distribuţie operează în 20 de judeţe şi în municipiul Bucureşti, pe lista clienţilor figurând şi lanţurile KAUFLAND, REAL, CARREFOUR şi BILLA. În aceste unităţi, Bunătăţurile din Ardeal sunt expuse în standuri proprii care păstrează identitatea tradiţionalistă a mărcii.

magazin-muresenilorPrăvălie Sergiana
magazin-kauflandPrăvălie Sergiana

HoReCa este un alt domeniu distinct de activitate al Grupului Sergiana. Cele şase restaurante – Ceasu’ Rău, Sergiana – Mureșenilor nr. 28, Sergiana – în incinta Coresi Shopping Resort, Casa Tudor, Nec’s şi Tassi – poartă câte un accent specific care conturează individualitatea fiecărei locaţii. Ca ansamblu, reţeaua lansează o ofertă generoasă care pune în valoare bucătăria tradiţională românească, savuroase reţete vânătoreşti şi pescăreşti, alături de preparate ale bucătăriei internaţionale. Datorită capacităţii  manageriale, dotărilor moderne  şi personalului calificat, Grupul Sergiana a devenit unul dintre principalii operatori regionali de catering.

sergiana-restaurantRestaurantul Sergiana Brașov
ceasu-rauRestaurantul Ceasu’ Rău Brașov
casa-tudorRestaurant Casa Tudor Brașov
necsRestaurant Nec’s Brașov
tassiRestaurant Tassi Brașov
ccCentrul de evenimente Sergiana Center

Centrul de Evenimente s-a impus prin eleganţă, configuraţia versatilă şi dotările moderne ale spaţiilor. Sergiana Center poate găzdui orice tip de eveniment, de la petreceri familiale, până la proiecte de tip business – seminarii, conferinţe sau corporate party. De fiecare dată, cele cinci saloane se adaptează solicitărilor cele mai variate, împrumutând stil şi caracter oricărui moment care se vrea special.

Evoluţia Grupului Sergiana poate fi caracterizată sintetic prin doi indicatori. La nivel global cifra de afaceri se centrează pe palierul de 50 de milioane de euro, iar profitul reinvestit depăşeşte în mod tradiţional nivelul de 90%. În spatele acestor indicatori se regăsesc atât expertiza antreprenorială, cât şi resursele umane care s-au pliat cu abnegaţie şi energie pe fiecare proiect. Conceptual Sergiana include o provocare continuă pentru lansarea unor noi direcţii de dezvoltare.

floare_sus